Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Λιγότεροι αριστούχοι,περισσότεροι κάτω από τη βάση

Η δραματική πτώση των αριστούχων σε αρκετά μαθήματα, λόγω της δυσκολίας των θεμάτων στις εξετάσεις, και η αύξηση των υποψηφίων που βρέθηκαν κάτω από τη βάση είναι τα βασικότερα συμπεράσματα από τα χθεσινά στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων.

Λιγότεροι αριστούχοι,περισσότεροι κάτω από τη βάση
 
Η δραματική πτώση των αριστούχων σε αρκετά μαθήματα, λόγω της δυσκολίας των θεμάτων στις εξετάσεις, και η αύξηση των υποψηφίων που βρέθηκαν κάτω από τη βάση είναι τα βασικότερα συμπεράσματα από τα χθεσινά στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα 17 από τα 22 μαθήματα μειώθηκαν τα ποσοστά των άριστων γραπτών, ενώ για κάποια από αυτά τα οποία είναι αυξημένης βαρύτητας, όπως Αρχαία Ελληνικά, Βιολογία κ.ά., η πτώση για τους αριστούχους έφτασε ακόμη και τις 23 ποσοστιαίες μονάδες!

Σχετικά με το ποσοστό των γραπτών που βρέθηκε στη χαμηλότερη βαθμολογική κλίμακα (0-9,9) ανήλθε σε 40,02%, όταν πέρυσι είχε φτάσει το 37,09%. Αναφορικά με τις επιδόσεις ανά κατεύθυνση, παρατηρείται κατακόρυφη πτώση στη θετική, πτώση αλλά μικρότερης έκτασης στη θεωρητική και ισορροπία συγκριτικά με πέρυσι στην τεχνολογική.
Τα υψηλότερα ποσοστά αριστούχων καταγράφηκαν στο μάθημα της Φυσικής Γενικής Παιδείας, όπου σχεδόν 1 στους 2 (47,27%) βρέθηκε στην ανώτερη βαθμολογική κλίμακα. Υψηλότατα ποσοστά άριστων γραπτών σημειώθηκαν και στη Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης (36,54%), αλλά και στη Χημεία - Βιοχημεία Τεχνολογικής 1 (44,97%), μάθημα όμως στο οποίο διαγωνίστηκαν ελάχιστοι υποψήφιοι.
Οσον αφορά τη μεγαλύτερη αποτυχία (0-9,9), στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2. Ειδικότερα, στη Φυσική το 74,17% βρέθηκε κάτω από τη βάση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα Μαθηματικά ήταν 72,53%. Η τρίτη χειρότερη επίδοση καταγράφηκε στην Ιστορία Γ.Π., με το 61,22% των υποψηφίων να μην "πιάνει" τη βάση.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (επιλέγεται κυρίως από υποψηφίους που στοχεύουν στα Οικονομικά Τμήματα), καθώς καταγράφηκε σημαντική μείωση στους αριστούχους κατά 8% και αύξηση στα ποσοστά αποτυχίας κατά 8,23%.
Γενικής Παιδείας: Η εντυπωσιακή βελτίωση των επιδόσεων στο μάθημα της Φυσικής, όπου οι αριστούχοι αυξήθηκαν κατά σχεδόν 11 ποσοστιαίες μονάδες, ξεχωρίζει από τα 5 μαθήματα Γ.Π. Βελτίωση παρατηρείται και στο μάθημα της Ιστορίας (μόνο στους αριστούχους), ενώ χειρότερες είναι οι επιδόσεις στα υπόλοιπα τρία μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία).
Θεωρητική Κατεύθυνση: Χειρότερες είναι οι επιδόσεις στα 3 από τα 4 μαθήματα (Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά και Ιστορία) όσον αφορά την ανώτερη βαθμολογική κλίμακα, ενώ καλύτερες είναι μόνο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Υψηλότατα είναι τα ποσοστά των αποτυχόντων και στα 4 μαθήματα, καθώς κυμάνθηκαν από 26% έως 42%.
Θετική Κατεύθυνση: Κατακόρυφη πτώση στα ποσοστά των αριστούχων καταγράφηκε και στα τέσσερα μαθήματα της Θετικής Κατεύθυνσης. Η μεγαλύτερη σημειώθηκε στη Βιολογία, όπου πέρυσι οι αριστούχοι είχαν φτάσει το 43,43% και φέτος έπεσαν στο 19,91%. Στα υπόλοιπα τρία μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία) τα ποσοστά των άριστων γραπτών έπεσαν από 6,39% έως 13,14%.
Τεχνολογική Κατεύθυνση 2: Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2 υπήρξε ισορροπία συγκριτικά με πέρυσι όσον αφορά την ανώτερη βαθμολογική κλίμακα (παρατηρήθηκαν μικρές αυξομειώσει της τάξης του +/- 2%), αλλά εξαιρετικά υψηλά ποσοστά αποτυχόντων από 29,34% στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων έως 74,17% στη Φυσική. 

ΤΟ ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου